Reward

Assalamualaikum..

Selamat Petang semua.. petang2 macam ni mesti ada yang bersantai, baru  nak balik keja, ada yang masih di office , tempuh jam.. Ho.. tu paling tak suka tempuh jam kann.. Confirm dalam kereta ada yang maki hamun hahahaha..

Along petang-petang macam ni kat rumah la..Da siap sume barang-barang untuk niaga malam nanti along tak tau nak buat apa da..

Masa lepas solat tadi along tiba-tiba terfikir pasal "REWARD". Korang tau tak ape tu reward? Kalau dalam bahasa Melayu bermakna GANJARAN.







Apa yang along nak sampaikan dalam post kali ni? Ok along nak tanya korang pernah tak REWARD kan diri korang? apa yang korang bagi ek? Along rasa seumur hidup along , along tak pernah nak memberi REWARD / BONUS pada diri sendiri. Sebab tu hidup rasa BOSAN dan tak bermakna je.

Bukan maknanya REWARD tu perlukan duit semata-mata .. Apa-apa pun boleh.. Contoh macam kawan along ni dia nak dapatkan kepuasa diri dia beli toys yang kecik-kecik..


Ada juga yang gemar kumpul tabung-tabung yang unik


Ada suka kumpul kasut (walaupun kasut tu tak di pakai )


Dan macam - macam lagi! Selain mengumpul harta benda , ada juga yang bawa diri pergi kedai buku, makan, shopping, beli itu, beli ini , bercuti dan lain-lain lagi..

Hurmmmm.. Sekarang persoalan dalam minda " APA ALONG NAK BAGI GANJARAN PADA DIRI SENDIRI SUPAYA DIRI NI RASA BERSEMANGAT DENGAN HIDUP?"


This entry was posted in . Bookmark the permalink.

Leave a reply

Apa Saja Cerita Along. Powered by Blogger.