Dugaan melanda, Hati semakin tabah..

Assalamualaikum..

Hai sahabat, along baru je pulang dari niaga ni. Hari ni sales semakin kurang lagi. Tempat niaga kali ni sangat lah teruk . Tak tahu lah mana silap nya. Sama ada dari segi promosi atau pun sikap orang-orang di sini. Kalau korang nak datang ke sini buat masa ni mesti rasa maca suram. Memang takkan lama lah.
Kalau dah promosi takkan tak jalan pulak kan?

( Kalau promosi terbaik, heboh satu kampung camni confem gempak tempat niaga kami ni kan? )

Hari ni bukan nak cerita pasal promosi. Biarlah tu hal management. Lepas ni kami takkan kekal di Meru batu 5 lagi. Akan pindah. (Pindah lagiiiiii.. ) Katanya akan pindah dekat dengan giant klang sentral tu. Katanya lagi dekat dengan sebelah kedai tayar.


(Kalau tak silap ini kedai tayar yang dimaksudkan)


( Pemandangan giant mall Klang Sentral )


(mungkin inilah tempat yang dia cakap tu. Masih belum confirm lagi. Kalau diikut perbincangan kat area sini)



Dah jelas? Korang agak-agak nampak tak tapak niaga kami katne? Sabar jela kan.. Kita tunggu saja..

Ok lah, along nak cerita balik cerita asal tajuk ni.. Tadi sebelum nak kemas, angin sangat kuat. Seolah-olah seperti angin pusing. Lepas tu, perkara Yang sedihnya dan tidak dijangka telah berlaku , stall air (gerai sebelah ) Jatuh akibat ditiup angin. Kami terkedu sebab semuanya berlaku dengan pantas. Tak dapat nak selamatkan stall air tu. ( Maafkan kami abang shah) :'(

Kami tak mampu nak cakap apa-apa. Sebenarnya .. Dalam hati tade terasa apa-apa perasaan pun. Cuma sedih sikit je. Tapi stall Masih boleh lagi dibaiki dan kami masih boleh lagi berniaga :) Hati kami semakin cekal dan tabah.. Cuma........



Ada sikit tak gemar dengan sorang mamat ni. Boleh pula dia gelak-gelak sebab stall jatuh. Bagi along dia tu tade otak. Harap umur besar tapi tak matang. Langsung tak hormat dengan orang yang di timpa kesusahan.

Semoga si mamat ni diberikan rahmat oleh Allah supaya dia mempunyai akal yang panjang dan mempunyai sifat yang matang.

Apapun dugaan yang kami lalui, kami maih boleh lagi bertahan. Terima kasih di atas sifat yang Kau beri kepada hambamu seperti kami ini Ya Allah.. Ya Rabb.. Kami sangat bersyukur..

Ps: Terima kasih diatas pengalaman kami hari ini Ya Allah :')






This entry was posted in , . Bookmark the permalink.

Leave a reply

Apa Saja Cerita Along. Powered by Blogger.